upplands väsby

Nu har det gått en vecka vi varit här hos mina fld. Har haft det riktigt mysigt, ridit varje dag och spelat tvspel med mamma några kvällar ;)

Pappa har varit jättesnäll som passat flickorna då vi åkte till stallet, dessa dagar då jag är ensam så har mamma passat dom. Varit borta max 3-4 timmar från Bianca eftersom jag helammar.
Känns så skönt att inte blivit sämre på ridning, det har man fått känn på när man ridit på Bonzai, fick beröm och de ville jag skulle medverka m dressyrtävling i mars med Bonzai. Om det blir av så blir det den första tävling jag tävlar med kandar. Han var arbetsvillig och tuggade mycket så det skummade runtom munnen som han annars inte brukade göra m medryttaren.. stolt* måste verkligen köpa nya ridbyxor osv, de gamla e slitna o småa.


Bonzai är vekligen en duracellbatteri! han kunde jobba hur länge som helst. Först i början är han lugn (för att han är lite kall) så fort han är riktigt uppvärmd så sattes motorn på och det jobbas så länge man inte ens orkar med! när man travar o skrittar av så känns det som om han precis nyss börjat jobba fast det gått en timma! Inte konstigt att han är så mycket riden så han är ï så bra form. Fast han är lite tunn nu som han brukar vara under vintertid, han blir nog lite tjockare sen när gräset kommit tillbaka.

<3<3<3<3<3

Måste bara komma i form igen, mestadels kondis som är helt väck sen jag fick Bianca. Får röra på fläsket med Zumba när jag e hemma igen :D
Med flickorna är det fint, på Aimee kände man att halsmandlar är lite förstorade, hon har nog lite ont i halsen. det syns på hennes aptit men blev mycket bättre nu på frukosten då hon vräkte i sig mackor :) Blir nog isglass för henne när vi kommer hem igen om hon inte redan blir bättre.
Bianca har börjat greppa saker, tränar fortf på det. På måndag är det bvc som gäller för henne, vaccin oxå. Blir spännande och se om hon går lika bra upp i vikt men blir nog lite planare där nu när hon är så mycket rörlig än tidigare.

Ska snart packa bilen, tror jag väntar tills mamma vaknat så hon kan kolla på flickorna när jag går ut. Åker nog efter när vi ätit lunch och Aimee sovit lite lunchtupplur, ska till svärföräldrar o vet inte riktigt hur länge man stannar där. lördag el söndag.

en vecka är för kort här men skulle egentligen vara inne på andra veckan här men jade blev sjuk så man åkte aldrig och väntade i en vecka tills man vågade komma hit.

Ok, ni får ha en härlig helg nu! Det tänker jag minsann ha, särskilt när man får träffa karln igen! bilresan ser man inte emot, halt ute.. blörk..




puss på er mina nära o kära..





Lilla-Anna
2011-02-25 @ 18:45:43

Det låter trevlig veckan ni hade hos din fld :) Passa på o njuter när du var där.. ler :) Ha det så toppen helgen och njuter av din make ;) Mys lugnt.. HAHA :) Pusskram Anna

Noork
2011-02-28 @ 11:08:25
URL: http://noork.devote.se

Det låter härlig veeckan även det har varit kylig. Ingen kan förhindrar dig från ridning ;). Gillar verkligen skarpt den bild på er två. Yes, den bästa dressyr Martina och det är jag inte förvånad ;). YES, träna på för få bättre kondis så kan ni tävla i mars :D puss

Lily [ L i n d a . B l o m ]
2011-02-28 @ 23:53:47
URL: http://lindablom.se

Hejsan!



STORT grattis till dig som kammat hem vinsten i tävlingen om valfri tavla från Formeli. Du har valt modellen "BUSIG" och därför ber jag dig nu att maila mig alla uppgifter och önskemål så vi kan ordna detta : )



Stor Kram Linda

Lily [ L i n d a . B l o m ]
2011-02-28 @ 23:55:21
URL: http://lindablom.se

Här kommer rätt mailadress som du kan maila till!



[email protected]

suma
2011-03-02 @ 09:46:16

Hej..

Jag tror att din föräldrar bor i norrviken men kanske jag har glömt..

vad lustigt att vi bor i upplands väsby över 1 år nu..

Om jag visst att no hos din fld så kanske vore kul träff och fika lite stund..

Vad så fin på bild..

Kram

melodie
2011-03-02 @ 22:13:39
URL: http://fyfansomna.blogg.se/

ramlade hit via pia's blogg. såg att du också har en dotter som heter bianca. gött fin namn eller hur? min dotter heter det också ;)

martina
2011-03-02 @ 23:01:41
URL: http://wifemarran.blogg.se/

Suma, ja mina fld flyttade från Rotebro till Upplands Väsby nov -96 då jag gick i sexan, ett år innan Jade kom!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0