ej kontakt m omvärlden..

Bojkotta telefonen och alla välmenande SMS Jag slutade att kommunicera med omvärlden. Under normala omständigheter njuter jag av att fördriva tiden med vänner, men jag blev helt enkelt så trött av alla välmenande (och irriterande!) sms och facebookinlägg från vänner som ville höra om något hade hänt. Varför fattar folk inte att man helt enkelt skickar ett sms, när någonting händer? Dessutom hade jag varken något intressant att berätta eller lust att höra om deras liv, när det är så här..

Med på köpet så får man jädrans ont i ryggen, har varit och besökt förlossningsavd pga mindre rörelser fr bebisen och kollat med ultraljud, allt såg bra ut. Huvudet ligger nere och är redo säger dom, haha tänkte jag bara. Så har jag hört flera gånger nu. Ctg-datorn var nyare än vad det var för 2 år sen. Hjärtslag var det härligt o se på, men vill hellre träffa bebisen.
Om man inte vill ha kontakt med omvärlden så kommer det bara sms eller inlägg om man nu åkt in, så därför kommer jag in då och då för att tysta folk med att jag är hemma fortfarande med den gigantiska magen som jag nästan avskyr nu ;)

Har ju också en snart 2 åring hemma så det blir aldrig lugnt hemma.

Ok, det var nog allt. Skriver nog inte mer i bloggen förrän allt här är över..
Rakel
2010-11-26 @ 10:00:00

Hej Martina! För mig är det 20 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum men det förvånar mig inte om jag går i övertid. Jag kan tänka mig att jag kommer känna likadant när dagarna bara går och det händer inget. Visst vet man att folk vill bara väl men man blir bara så irriterad för själv vill man ju bli av med magen!!:D Ta hand om dig! Kram

Helen
2010-11-26 @ 19:58:07

Ja jag förstår dig, alla vill ju veta hur det hade gått.. Men som sagt kommer alla ändå att veta när det är klart.. Ja det lugnt och var dig själv och fokusera på din familj och magen, den kommer när den vill. Det är bara att acceptera. Jag vet hur det är att vänta.... Hur lång tid tog det innan Amiee kom? Herman väntade jag i tre dagar i övertid och Lovisa halvdygn övertid, undrar hur det blir med tredje... Spännande.. :)

CTG, hur menar du? Jag kunde bara se siffror hur mycket slag hjärtat på bebisen. Nyfike när du säger att det är nytt? Kram

Sofia
2010-11-26 @ 21:31:55
URL: http://bombo.blogg.se/

Snart är allt över. Det kommer hända nån dag snart! vara med din familj o gör något kul som driver bort tiden. tänker på dig! kram!

malin
2010-11-27 @ 12:08:28
URL: http://mallie.blogg.se/

jag kan ju inte direkt säga att jag förstår hur det känns, men jag kan tänka mig att jag skulle reagera likadant om jag hela tiden fick sådana förfrågningar och sms. ni finns hela tiden i mina tankar och jag vet ju att du meddelar när bebisen kommit. stor styrkekram!

Simone
2010-11-28 @ 21:13:49

Sänger en mega kramar till dig.. Amiee var också övertid på en lång tid? Krammm

Josefine
2010-11-29 @ 19:28:18
URL: http://matildasmamma.weblogg.se

Jag förstår.. lider med dig, kikar nyfiket på mobilen varje morgon.. håller tummarna! kram

therese holm karlsson
2010-12-02 @ 08:10:25

Vill också gratta till lilltjejen!!ÄVen Aimee har blivit stora syster :) kramar från oss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0