15 maj

Tusan vad majmånaden går så fort!
Det började rätt så bra men sen blev barnen sjuka i ögoninflammation, Aimees är typ nästan helt borta och Biancas går framåt! Vill bara slippa denna eländet, mina händerna är sönderspruckna av all handtvätt och handspritandet.

Nåväl, det går nog att läka med tiden sen, har köpt med hem en bra handkräm.
Den här veckan blir kort, imorgon hoppas man kunna skicka iväg barnen till förskolan så man kan leta fram lite kläder till helgen som kommer. Ska befinna oss i skåne då, barnfria denna gången. Blir nog helskojigt!

Igår bad jag maken åka o hämta en vitrinskåp, oj vad förra ägaren lagat den med silikonlatex.. tönt! Haha, men ska skrapa bort och laga den med rätt lim! Den var rätt billig.
sen ska man måååla den till vitt tänkte jag, men lite nyfiken på annat matt ljus färg. men ska kika i affärer och se om det finns nåt som faller mig i smaken, annars får det bli vitt än så länge! Hade sålt min skänk, den fick jag gratis av förra ägare till huset i Ekeby och fått den sålt för 1800 kr när man hade målat den i vit färg så man e nöjd. Det är så mycket mer jag vill köpa till huset men vi måste priotera annat först sen kan man shoppa loss inredningssaker.

Jag försöker äta sunt men har trillat tillbaka till småätandet och måste alltid äta nåt med socker.. Hatar när jag trillat ner på ruta 1 igen. Vågen visade inte det jag ville se fast jag måste tänka att muskler väger ett del när det förändrats från fett till muskler. Ska egentligen slänga vågen och köra med mått istället men det är en vanesak..
Blir nog bättre när jag fått jobb då det blir svårare med att småäta hela tiden, här har man ju tillgång till skafferiet hela dagen.. Barnen har varit sjuka så man kunde inte ut och powerwalka hur mycket som helst.
Har sagt flera gånger att man ska börja på gymmet, men det blev istället löprunda härhemma..mm..

Har tänkt göra denna veckan,
Idag = löprunda + plankan
Imorgon = tränings dvd som man köpt hem.
torsdag = löprunda + plankan
fredag =bilresa, får väl bli rumpknipövning :)
lördag = OFF
söndag = beror på när vi är hemma igen från skåne.

Har inte hunnit köpa en ny kettlebell, men ska nog köpa den innan helgen så man kan träna lite med den på söndag!

Är så slarvig med maten men nu har man ökat på sallad o grönsaker på tallriken så man försöker hålla det! 50% av tallriken ska va grönt punkt slut :) Märkte förra gången när jag sprang, min kropp orkade inte när jag inte hade ätit bra kost
Saknar min motivation som jag hade våren 2004. så rekordbra! Nåväl, får kämpa på! Får börja med att INTE köpa nåt med socker i, men att bli bjuden är det okej pga artighet :) plus kalas ska man unna lite med det man själv bakat med måtta!


Snälla låt mig lyckas denna gången!

Eddy bara växer så det knakar! Inte hunnit träna så mycket med honom, han börjar också testa mig så det får bli mer träning nu för oss. Spårning tänker man börja med Eddy, han är tokig i att söka/spåra! Det är inte precis mitt område men gör det för hans skull. Vill hellre lydnad + agility :) Men ska testa agility i sommaren på dessa enkla hinder och se om det är något han tycker om. Bubbel ska minsann visa hur man gör, han är toookig i agility men ryggen håller inte så bra så man får ta det försiktigt med honom.
Blir spännande o se vad det blir av Eddy sen när han vuxit klar i psyket och fysiskt. Tror han blir rätt ståtlig storpudelherre!

Bennie, min käre karl. Skriver inte mycket om honom för att han är sig lik och inte så jätterolig att skriva om :) Han jobbar o sliter för att vi ska bo så här och passar barnen när jag ska iväg på kurs eller annat ärende.
Han lagar all fordon vi har hemma som går sönder, fixar huset, min duktiga trädgårdsmästare, ja allt! Dessa 14 åren har jag haft det underbart med honom, min karl! <3<3<3<3<3<3<3<3 Jag älskar dig så otroligt mycket min mangris! Tro nu inte att jag inte gör ett dugg härhemma.. :) Sliter också! :):)

Semester, sitter o drömmer om att resa utomlands... Blir nog nästa år fast man vill göra det i år. Humm, får se om det blir nåt i höst..... Nu i sommaren blir det mycket för mig, ska även jobba m ridläger och sen ska man på olika ställen i sverige o ev Danmark. Sommaren blir nog kort!



Barnen har börjat åka med taxi till förskolan, vilket lyx det är! Att bara sätta barnen i taxin så kör de iväg. Jag kan ha hela 6 timmar för mig själv innan barnen är hemma igen! 3 dagar i veckan får jag ha så här tills jag får jobb.

Nä nu får det nog räcka, ska väcka Aimee som fortf sover vid denna tiden 9.55...Så det inte blir lunch istället för frukost för henne :)

Saknar er mina nära o kära! LOVE!





Ekroon
2012-05-15 @ 19:58:47

Jätte rolig att du skriver :D.

Rolig att lyssna på vad ni har/ska gjort/göra när man inte ses precis ofta.

Det låter jätte skönt med ögoniflammation som går på rätt håll nu. Kan inte förstå att Eddy är så stor redan, blir rolig se vad han gillar att göra.

Lycka till med allt! KRAM

selin
2012-05-16 @ 11:59:45

saknar dig meeeed!!! <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0