21/2-2012

Får passa på att skriva lite när barnen tittar på barnprogram på tv.
Allt har gått bra härhemma, sjukstuga har det varit men på bättringsvägen nu.

Det har gått en massa magsjuka omkring i Örebro / förskolan så jag har bara hållit mig och barnen hemma så gott jag kan, ville inte precis bli sjuk när flickorna hade ont i halsen och var så hängiga. Skulle bara bli för mycket för dom.

Har varit stilla med huset nu på sista tiden, sen måste jag skärpa mig och börja igen med huset så det inte blir som vårt förra hus. Men vi skall iallafall snart börja med takbyte så fort det blivit lite varmare ute.
Sen så i hallen är det trappgången som vi måste fixa så vi kan fortsätta med panelväggen och lägga nytt golv så blir hallen riktigt klar sen! entren får vi nog vänta tills takbyte så får vi se över hur vi skall göra, ska nog byta ut fönster och dörren, det drar så mycket därinne, tur vi har dörr mellan entre till stora hallen så vi kan stänga så det inte kommer in resten av huset.

BusEddy har det gått bra med, han bara växer och har några valptänder kvar som man varje dag kollar om de blivit lösa. Måste också börja med att träna Eddy lite mer i lydnad, träffa fler hundar och folk. Han behöver träna i miljöombyte, lite för van härhemma så det går så bra här men det blir nog helt annat när vi träffar folk osv.
Även börjat med träna honom att vara hemma själv m Bubbel, har kommit till 30 min, ska öka snart.
Bubbel har börjat acceptera honom bättre nu med tiden, hoppas jag kan få Eddy lika duktig som Bubbel, eller desto duktigare? Han har hög motivation när jag ska lära honom något, det är väldigt kul och se att han verkligen vill! Men nu tar jag paus och låter honom vara en valp en tag till innan jag tar i det igen. Bubbel blir 9 år nästa månad, han kommer alltid vara speciell för mig när han är min första egen hund och är alltid trogen mot mig. Pålitlig hund!

Aimee, hon börjar bli en stor dam ser man ibland. min lilla flicka! Att hon är yngst av alla i hennes ålder så har hon alltid hängt med bra och är tydligen en väldigt blyg flicka som sin far. Tar sin tid innan hon smälter in och visar vad hon kan. Det som hon inte verkligen vill lära sig är bokstäver, hon tycker det är så himla tråååkigt..Det kommer nog en dag sen då hon vill lära sig :) Hon är istället så duktig på tsp, teater och sköta om dockor :)
Blir kul och se vad det blir av henne senare i livet! Jag finns alltid där för henne.

Bianca, ja vad skall man säga om denna tokerflicka?? Hon lär ge mig gråa hår tidigt! Väldigt framåt och lär sig så mycket av Aimee och är som en svamp, suger åt sig allt hon ser.
Hon är rena motsatsen med Aimee, hon är allt som Aimee inte är. Väldigt tålig är hon också, ramlar och ja hon står upp igen och försöker igen. Tecknar jättemycket nu och hon älskar att vara ute och att bada. Hon kommer nog att ge Aimee mer självförtroende när hon börjat på förskolan. Aimee vill liksom inte vara sämre än Bianca :)

Så glad att vi bor här på landet, barnen får möjlighet att vara ute så mycket som de får mycket nytta av. På sommaren har vi dörren öppet så de går ut och in precis när de vill och de får åka med snöskoter, fyrhjuling, åkgräsklippare, ska fixa ny gungställning och sandlåda. Sen så småningom blir det nog lite djur härute också. Bor precis intill skogen så vi går in i skog och forskar allt vi hittar! Går man en bit så kommer man till liten flod där det finns bävrar. Det går flera rådjur genom vårt trädgård och en massa fåglar sätter sig i vårt körsbärsträd så barnen tycker om att titta på. (nu är körsbärsträdet borta pga sjukdom som man inte vill ska sprida till våra 4 äppelträd)

Lilla jag,  jag finns här för er som alltid. Jag hör kanske inte av mig så mycket men det betyder inte att jag glömt bort er! Jag har bara fullt upp härhemma och jag hejar på er i msn eller fb så gott jag kan! Tycker dock det är bättre att träffas i verklighet, inte lika stelt som i sms osv.
Ska ordna en tjejkväll sen när det är lugnare härhemma och med all sjukdomar därute! Jag har också lite svårt att komma ut till er när jag oftast är själv med barnen och hundar så jag tycker det är bekvämare att vara hemma. På helger är det oftast bättre men då åker vi till Sthlm eller något hinder tex sjuka barn eller så. Ibland är man glad att man inte har många barn när man knappt hinner med mig själv när jag bara har 2 barn. Vet inte ens om det blir fler barn fast man längtar att bli gravid igen för att uppleva allt igen! Men man kan ju inte precis bara producera barn och tillslut sitta i soffan och ge pengar till barnen och se förfärligt ut själv bara för att uppleva förlossningar.Är verkligen imponerad av de som valt att ha måånga barn!Kanske lite för tidigt att säga, vem vet så skaffar vi en till senare?Men absolut inte nu! Vill att min tid ska räcka till Aimee och Bianca och sen ha ridning vid sidan om också. Väljer att rida istället för att ha egentid i soffan :) Ska minsann rida mer snart! :) Vill bli ännu mer skickligare än vad jag är när jag är i form. Nu är man absolut inte i form så man kan inte jämföra.
Är så glad att jag har en vän som har hästar som gärna tar emot hjälp. Gått 4 år nu sen jag började rida hos henne, var naturligtvis mer förut. Men ska börja igen. :) Tack lilla J! <3

Bennie, min älskade. Så glad att jag har honom, han fixar så mycket med huset, tar hand om barnen, jobbar mycket, handlar mat, ja allt! <3 Kan inte tacka honom nog. Jag älskar dig så otroligt mycket min Bennie!

Det är så mycket man vill just nu, träffa mina nära och kära, fortsätta fixa huset, rida, vara med flickorna, resa utomlands. Uj, men vi får ta en sak i taget :)

Har skrivit en del nu så ni hänger med lite nu vad som händer här i Asker :)

Blir nog några bildblogg innan jag skriver en massa igen :) det beror naturligtvis på tid..

Älskar er mina vänner! bara o höra av er om ni vill ses!

puss <3






Sofia, Devins & Daisys mamma
2012-02-21 @ 10:14:44
URL: http://sofiajacobson.com

Härlig läsning! <3

Lilla-Anna
2012-02-22 @ 07:26:21

Härligt skirvit ;)



Hehe, kan tänka mig att du har fullt upp i huset och allt annat ;) Hade förstått att du inte har glömt bort oss, vi har inte heller glömma bort dig/er ;) Som du sa tidigare, hellre träffa i irl än att snacka i mobil/Fb, håller jag med dej :)



Vi saknar er med.. ;)



//Pösskram Lilla-Anna

Fridolfina
2012-02-22 @ 15:18:49
URL: http://tomaatti.blogg.se/

Jag brukar kika din blogg då och då! =) Vet att vi pratar nästan aldrig eller så, vi såg mycket sällan också, men nu vet du jag smyger hit ibland! Tycker det var bra skrivet inlägg! =) Att träffa vänner i IRL är alltid bäst,än via SMS och MSN, håller med dig! =) Spännande o se hur Eddy ser ut när han blir vuxen! Om han är lika knäpp som Zeke? Ha ha! Soliga hälsningar // Frida & katter




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0