Vilken vecka!!

Nu skriver jag igen när jag mår bättre nu..

Måndags var man på inskolning med Aimee på dagiset, det gick jättebra. Hon var inte så blyg som man räknade med.
Tisdag åkte man dit igen, funkade oxå utmärkt. Sen efter det åkte man direkt till A och W och fikade, precis innan vi skulle dra så kom Aimee upp till mig och ville sitta hos mig vid matbordet, plötsligt fick hon något fnatt och gled ifrån mig ner till golvet och fick ett ordentligt smäll. Hon skrev så fruktansvärt, det gick över efter en stund. Var väldigt trött, hon hade inte sovit sen 6 på morgonen. Vi åkte hem. Hon sov i sängen, jag fixade lite härhemma. sen vibbade bellman, så hittade jag henne i sängen med maten full i munnen, jag fick panik och vände på henne och då kräktes hon. Undrade varför hon gjorde det men sen kom jag på smällen som kanske gav henne hjärnskakning, åkte direkt till akuten efter hon kräktes några gånger till. De tog in oss direkt och tog prover på Aimee men allt såg bra ut. Aimee kräktes inget där, vi fick åka hem. Ja så fort vi åkte så började hon kräkas igen. Dom hade sagt till mig om hon kräktes några gånger till så gjorde det inte men om så mycket så vi fick komma in igen. Ja efter hon fick vällingen så kräktes hon ner Bennie. Jag kände att jag ville åka in igen så vi åkte iväg igen. Dom hade sagt innan om jag kände mig orolig så fick vi sova över, så denna gången bad jag om att få sova över och få henne kontrollerad av sköterskorna på natten. Rädd att hon skulle få i halsen medan vi sov. Dom tog prover igen och kollade precis allt men hon var frisk. Vi fick eget rum, sköterskan kom in och sa att de ska väcka mig och sen vi väcka Aimee tillsammans två gånger under natten för att se att hon inte tappar medvetet.
Hon var så pigg och lekte i rummet, fick henne sen att somna sent vid 1 tiden. Jag sov i princip inte alls, men lyckades somna senare.
Plötsligt var det på morgonen, bellman vibbade, såg en glad flicka stående i sängen och vinkade.
Sen fick man besök av läkaren som följt efter all papper på Aimee och hon sade att sköterskorna hade varit och väckt aimee och hon reagerade direkt så de väckte inte mig. De tyckte väl att jag behövde sömn.. :D
Fick besked att det inte alls är farligt med Aimee, hon fick nog mycket lätt hjärnskakning och samtidigt chock så det kan framkalla kräkningar.

Vi åkte hem igen.. på onsdagen stannade vi hemma, jag ville inte att hon skulle leka med barnen på dagiset och ev snubbla..

Onsdagsnatt blev jag illamående, ja jag kräktes.. hela natten..glömt hur det var att må så illa..
var sängliggande idag fram till typ 2-3 tiden sen piggnade jag till och har inte kräkts på ett par timmar..
Känner mig lite matt nu efter ha varit sängliggande länge.. Undrar nu om det är all spänning och oro som gjort mig sjuk nu..
Nu fan ska det inte ske något mer! Tur att Bennie fick sluta tidigt så han kunde komma hem och passa Aimee och så fick jag sova ut..

Usch o tvi för veckan....

Hoppas på bättre nu till helgen!

kramar till er! lite trist inlägg men ni vet iallafall varför vi varit lite frånvarande på sista tiden..
Ida
2010-01-14 @ 19:01:16

Oturs vecka. o jag veerkar ha oturs månad :( Men men sånt händer alla tyvär. Skönt att det gick bra med skruttan.

Jag tänker på er och saknar er massor <3

malin
2010-01-15 @ 09:39:46
URL: http://mallie.blogg.se/

en stor kram till er alla! hoppas ni mår bättre snart. puss!

Marianne
2010-01-17 @ 11:55:25

Hejsan!

Var det inte vinterkräkan som ni fick? KRAM

Fia
2010-01-17 @ 21:58:35
URL: http://edwugo.blogg.se/

hehe, näää!! ingen UL eller liknande, kan jag säga nu på en gång! det finns annat som oxå är roligt än att vänta barn ;)

KRAM!

kia
2010-01-18 @ 13:20:05
URL: http://kiawatha.blogg.se/

uhh..skönt att det inte var nåt mer än så ..men läskigt! bättre åka in en gång för mycket än inget alls och få det kollat...krya på er..

Jade
2010-03-05 @ 00:37:03

Så otur vecka ;P Men vafan när jag ser alla film där Aimee ler så läääääängtar jag efter att träffa er!



PS: är fast i åland.... för båten inställd . små skönt för jag KANSKE åka flygplan ;P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0