26 november

Igår fyllde Söta Sofia år, hoppas din dag var super! GRATTIS BRUDEN!
Idag fyller min bästa lillasyster år, hoppas hennes dag blir super! GRATTIS TJEJEN!

tycker verkligen att novembermånaden är så rekordsnabb! redan snart slut på månaden..
december, ja det blir en mycket händelser under denna månad, Bennies bror fyller år, Svärmor fyller år, julafton, Aimees 1 årsdag och nyår.. Ska inte snacka om januari, många i vår familjer fyller år oxå.

Aimee har fått släng av förkylningen igen, typiskt för småbarnen som får förkylning så lätt men medan de får det så byggs deras immunförsvar sig starkare. Hon har även fått sin vaccin mot svininfluensa, hon ska få sin andra dos under v 50.  Jag och Bennie diskuterade för några par dagar sen om svininfluensa, önskade att den inte fanns.. Nåväl, influensan måste nå sitt topp innan den avtar, det hoppas man iallafall, men det snackas om en starkare sådan som blev muterat.. mm.. nä skit i det..

bara några dagar kvar tills man kan börja julpynta, ska bli jätteroligt! Har några tidningar som hade så bra idé att pynta, ska prova o se om jag lyckas också! Ska nog ta fram julsaker snart och se vad vi behöver inhandla.

Ska kanske kolla på en kökssoffa idag, igår bytte man bord till den gamla igen som jag hade tidigare, ville ha mindre bord igen, den vi hade sist var så gigantisk.. längd är inte farligt men bredden.. ja lite för bred..Jag kunde knappt nå Bennies hand :D
Hittade en annan bord som jag använder som skötbord nu, helt nöjd nu!
Stolarna är jag fortf missnöjd med, ska kolla om det finns billiga stolar ute på nätet..
Annars får jag ta det som jag har hemma, lite olika stolar men äh det funkar!

Vi ska även byta mark snart, ska bli så skönt och slippa den skogstomt vi har en bit härifrån. Större får vi också på köpet ;) Får ta mig ut i skogen snart och leta efter en julgran som vi får ha hemma. Tycker bäst om riktig för det känns mer riktig julkänsla då och se till att slänga den i tid innan den tappar all barr. Jag brukar ta in en ganska sent då den fortf är "färsk" till julafton.

Har inte hittat nån spisinsats så vi kan elda och njuta av brasan..

Mammaledighet är slut snart också så man får ta i kragen och söka jobb.. Blev uppsagd fr mitt gamla jobb, inte mycket att göra åt nu.. Har inte nån panik med att få ny jobb direkt, inskolning måste man hinna med först med Aimee. Ja slutar med föräldrapenning innan Aimee börjar på dagis. Vill spara på föräldradagar till sommaren för jag har nog ingen semester.

Och en sak till, Aimee ska få sin första kusin i december (kanske januari om bebisen inte vill komma ut, BF är den 25 dec) ska bli jätteroligt att bli faster! ;) Ja det är min bror och hans fru som ska få en julbebis. Jag längtar tills den dagen jag får sms att bebisen ankommit ;) Då kommer det en paket till er med posten!
Aimee hoppas nog att bebisen kommer ut på hennes födelsedag!

Nä nu ska jag nog göra något nytta medan lillen sover, sen blir det promenad innan lunchen..

Puss på er mina vänner som är utspridda över sverige (mellansverige till södra sverige)
saknar er så mycket!













Paula
2009-11-26 @ 10:49:34

Roligt att Aimee ska få kusin! :)

Jag har redan julpynta hemma som du kan se min blogg, hehe. För jag hinner inte göra det i helgen, ska bort o fira mina bröder och min pappa samtidigt så det blir en proppfull helg :D

Sköt om dig!

KRAM!!

Elenor
2009-11-26 @ 12:35:01
URL: http://snowboardelly.blogg.se/

Kul att Aimee ska få kusin snart! :D

Sofia
2009-11-26 @ 21:13:10
URL: http://bombo.blogg.se/

ujs med snuva! Astrid py snuva o hostar mycket, fick medicin idag nä iv var hos läkare.. skönt så hoppas man att hon frisknar fort.. inte billiga månader dec o jan för er ;) hehe. Längtar tills vi ses igen. känns så längesen nu ! puss!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0