måndag

Torsdags var man på babycafe, många som kom. bara kul!

Helgen gick verkligen fort slut, fick besök av svärföräldrar och även Bennies lillasyrra Ida med hennes kille.
Fick en videokamera fr svärföräldrar som försenad födelsedagspresent vilket uppskattades av mej :D
Det blev full rulle med grävning (dränering och lite grusväg)
Varit på Kumla marknad en stund i fredags med Ida och Mathias o även 4 hundar. De har två hundar nu, den nya hunden Shaggy var riktigt söt! Stora öron och liten huvud som ser så oskyldigt ut!

Lördags var det lugnt och åkte till en möbelaffär med Ida och jag köpte band till videokamera i audio video i Kumla, sen invigde jag kameran härhemma..

Igår var jag hemma hos grannen o filmade henne när hon red. Sen hem en snabbis med att amma o packa sen iväg igen, denna gången till badhallen,ja babysim blev det.
Aimee fick även prova o dyka 2 ggr, det gjorde ont i mig att behöva dränka ner henne i vattnet. Gjorde det nog av grupptrycket, alla gjorde det så alla tittade på mig och undrade när jag skulle göra det.. Nåväl, Aimee tog det bra. Lite chockad var hon men gick över sen när hennes mamma gjorde glada miner mot henne.
Hem igen, oja hon var hungrig och trött. Lite potatis o palsternacka fick hon sen ammade jag henne tills hon blev mätt o nöjd.

Idag var vi på audiologen igen, ja det visade sig att Aimee defintivt har gravt hörselnedsättning /döv. Fick skriva på papper på att bli kontaktad av kurator osv för att komma igång med olika saker. Ska dit igen när hon blivit 6 månader för att testa igen, jobbigt för henne att bli testad så många gånger.

Imorgon blir det kanske till babycafe, beror på hur vi mår och jag har verkligen fullt upp nu innan helgen, ja det blir dressyrtävling för mig och Bonzai. Behöver ta det lugnt mellan varvet.


På onsdag kommer prästen hit och pratar om dopet, se hur lång tid det tar, hoppas att jag hinner åka iväg till sthlm så jag kan träna med Bonzai innan tävlingen börjar på lördag.
Ja så ni vet, är dålig på att blogga på sista tiden, men blir nog bättre efter dopet då det lugnat ner sig lite för oss alla. Men försöker så gott jag kan, så folk kan följa lite om vårt liv härhemma.
sess
2009-05-11 @ 17:28:28
URL: http://splukendya.blogg.se/

Kul att du fick videokamera! Det blir bli massvis med filmande på lilltösen! ;) Saknar dig! Kommer till Sverige i juni, som sagt, då hoppas jag att vi kan ta och ses! Stannar i Sverige ungefär en vecka.



Så Aimee är grav hörselskadad/döv (som jag) :) Skönt för er att veta något iallafall och ja, det blir många besök för barnet som inte hör 100%, tyvärr. Det går över sen, bara att hålla ut lite till. :)



Kul att du ska tävla igen med Bonzai, det har du inte gjort på ett tag, blir spännande och veta resultatet sen! ;)



Saknar dig! Enormt mycket!



Pussss på din älskade s.k. syrra ;)

Mona
2009-05-11 @ 19:23:05

Hej.

Ja tyvärr är det en massa besök men samtidigt det är ni som föräldrer som bestämmer om ni vill dit en massa gånger. Vi valde att genomföra alla hörseltester och konstatera exakt hörselnivå sen lade vi ned tills vi flyttade och nu är det hörapparat test, funkar hörapparater ej så lägger vi ned allt. Vi åker till audio/hab bara de dagar de har typ familjeträffar för barn med hörselnedstättning eller nn form av utbildning... Glöm ej o be dem om bekräftelse så du kan söka vårdnadsbidrag för aimee. viktigt med dessa extra pengar pga ni kommer besöka vården en massa ggr och innebär en hel del bensinkostnader, extra utrutsning, vårdbesök o.s.v. kostar... Kram!

Sofia
2009-05-11 @ 20:33:01
URL: http://mujerguapa.blogg.se/

Vill skriva att vi saknar er men vi ses snart så kan vi prata allt mellan jorden och himmel

Charlotta
2009-05-11 @ 21:30:24

Ojoj, fler och fler bebisar blir döva nu. Bara bra för oss döva! :) Sköt om er alla nu!

Josefine
2009-05-13 @ 10:08:27
URL: http://varvilla.blogg.se/

Hej! kul att ni får lite gjort med huset!! roligt med en videokamera oxå! min syster blev mycke filmad när hon va liten och när hon var i 5 års åldern så tittade hon på filmerna hela tiden och var helt farcinerad!! mysigt med babysim!

Aimee kommer att klara sig fint trots sin hörselskada, hon har ju så fina föräldrar! måste ändå säga att Charlottas kommentar upprörde mig, säger man så?!

Kram på er




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0