fredag.

Nu sitter vi uppe, Aimee har börjat att inte somna om efter vällingen. Hon vill nog inte missa att säga hejdå till hennes pappa innan han åker till jobbet ;) Vi myser istället på morgonen fram till frukosten kl 9 sen vill hon sova igen. Veckan har gått fort, nästa vecka får jag hem kort på Aimee från fotografering och hon ska även få sin andra dos av vaccinet. Skönt med fredag, mer tid med älsklingen under helgen!

Men idag ska man på bio med E och det blir filmen 2012. Det är verkligen längesen man var på bio, tror kanske då jag väntade Aimee, osäker.. Jag tycker om decembermånaden, det har jag alltid gjort. Även januari också för det är början av nya året, det man gör påverkar resten av året så man får se till att göra det bra!

Väntar nu på att det ska bli kl 8 så man kan ringa och boka tid för vaccin för Ronja, hennes årliga vaccin och samt be nån veterinär kolla på hennes knä bak, märkte att hon har patella luxation i bägge ben bak nu. Den högra går knäskålen utåt "Lateral Luxation" (Mindre vanlig och mest de större raser tex flatcoated retriever, watchelhund och storpudel får dom och det är inte lika vanlig som Medial) och den vänstra inåt " Medial Luxation" (Det förekommer nästan bara hos hundar med mindre än 10 kilos vuxenvikt) när hon böjer på knä och den högra kan låsas och hon får sträcka ut den för att räta ut den igen. Trist att hennes uppfödare inte kollade upp med det innan hon avlar på sina hundar. Hade fått det kollat för hennes högra och de sade att jag inte behövde göra något då men nu känns det att det behövs..

Bubbel har lite Medial Luxation men han använder alla 4 ben och hoppar en gång på 3 ben när han ska sakta ner från "galopp" till "trav". Men det syns ingenting alls annars. Så jag anser att han inte behöver kollas nu efter många år sen. Ingen försämring eller så.

Nu har min fam fått en nykomling, ja en hundvalp. Blir så roligt o få passa henne sen.
Det är en blandrashund på dvärgpinscher / chinese crested chowder puff. Blir nog en livlig och kelsjuk hund om man ser på dessa raser. :D

Ska åka hem till mina fld helgen innan julafton, åker nog på söndagen men ska bestämma mig snart. Längtat att få rida Bonzai, känna hur mjuk han är i trav och galopp. helt otroligt att vi haft honom sen han var föl och nu är han 14 år. Ja det är måånga år..Några av mina vänner har fått nöje att provrida honom. Tyvärr så några fick rida då han var yngre och dum som vill testa..;)

Se om jag får ta honom eller så får man ta en häst på foder för ev köp senare. Vill lära känna hästen ordentligt innan man köper hästen, en del häst visar sina rätta egenskaper mycket senare. Kommer nog att byta ofta, men lär mig mycket av det.

Ok, nu får det räcka innan det blir överdrivet lång inlägg som gör saken bara tristare att läsa.. Vill göra inlägget mer spännande med att säga att jag har mer att säga men det blir: fortsättning följer... puss på er!
may
2009-12-04 @ 08:00:17
URL: http://ladymay.blogg.se/

fredag är en härlig dag. ha en bra dag!

Jeanette
2009-12-04 @ 08:08:59
URL: http://notimetocry.blogg.se/

Haen bra dag :)

Noork
2009-12-04 @ 13:59:12

Det är alltid kul att läsa ditt blogg oavsett vad du skriver om. Jag får läsa vad ni gör/gjort, vi bor precis inte nära :). Ha mys dag! krampuss

Smultron
2009-12-04 @ 16:08:48
URL: http://finntrollochsmultron.wordpress.com

hihi ja hoppas det går bra med andra dos sen, fått en tid nästa tisdag för wince, så jag hoppas han mår lika bra som första ggr han fick vacc..

KRAMKRAM!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0