10 dec

Har haft fullt rulle på sista tiden, igår fick Aimee sin 2a vaccin mot svininfluensa, handlat mat.

Idag har man varit hos veterinären med Ronja, Tack snälla Malin som hjälpte till med lilla Aimee!
Tolken tyckte oxå om Aimee, kul för henne att få extra uppmärksamhet! Fick en urtrevlig veterinär, tycker verkligen mycket bättre om Bista än Annalysen.
Men iallafall så blev Ronja undersökt, ja bägge ben har luxation men den vänstra bakknä behövde man inte göra något åt för hon har i princip inte problem med den. Men den högra var mer "illa" fast hon hade inte ont. Fick köra med antibiotikakur i 20 dagar nu för Ronja, sen blir det återbesök och se om det blivit bättre. Blir det inte bättre så får vi diskutera om operation. Vill verkligen att hon ska använda båda bakben, hon använder inte den högra så mycket. Muskel som drog upp så knäskålen hoppar lätt ur, den ska vi "behandla" med antibiotika.
Sen fick hon sin årliga vaccin. Ronja gjorde mig så svettig på undersökningsbordet, hon stod lutat mot mig så om jag flyttar på mig så skulle hon trilla ner på golvet. Gick knappt flytta henne närmare veterinären, yepp mammagris e hon ;)

Sen åkte vi till Marieberg och åt lunch där, skönt att det inte var så många folk där idag! Sen sov Aimee gott i vagnen då jag fick köpa några plagg till.. ja Aimee som vanligt ;) Försökte hitta nån julklapp men nej, bäst o ta med maken nästa gång så han får vara med och bestämma. Lite beslutångest har man här!

Nu är man riktigt trött, ska nog gå o lägga mig nu.. Natti på er folks!
selin
2009-12-12 @ 20:36:17
URL: http://lukenda.blogg.se/

hihi ja, får väl se hur länge jag kommer ha den :)

ja, bara att höras av! ;) puss!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0