Lördag 22 aug

Ja, såg att det har gått en bra tid nu sen jag bloggade sist..
Inte haft lust till det, vet inte vad ni ville veta om..

Men kan iallafall rapportera lite hur läget är, allt är super..
Varit i Vadstena med Bennies familj, det var hur mysigt som helst. Aimee fick mycket uppmärksamhet :D
Sen jobbade Bennie som vanligt i 1 v, denna vecka har vi haft besök av Janne o Ida, killar har hamrat dit en ny tak till framsidan där vi har veranda, men det är bara räcke kvar som saknas, sen ska man måla allt i vitt och oljemåla golvet så det håller bättre, fan vad det ska bli skönt att slippa regnet direkt när man öppnar ytterdörren. Och kunna parkera barnvagnen där.. det var så stort om man jämför med den gamla vi hade, sicken så dåligt skick den var! Vi har även oljat vårt parkettgolv i tvrummet innan vi drog hit till Bennies fld som vi fortf e hos nu fram till imorgon. Det ska bli kul o se hur resultatet blev..
 
Igår åt vi skitgod grillat entrecote biff och hade kul med hela familjen, syskon osv.. spelade 7an med min gigantiska kortspel, det är typ 3 gånger större än originalet.

imorgon ska vi hälsa på Bennies farfar o farmor och umgås lite innan vi bilar till kära Ekeby, borta bra men hemma bäst :) Det är så stort här, så långt till allt om man jämför med Örebro.. och andra ställe får man åka till en annan stad för att handla något..Örebro, helt enkelt vackert o mycket praktiskt.. Mitt i sverige oxå.

Vill bara varna lite, Ronja löper nog snart.. Puh, det kommer nog snart hanar från hela trakten och dreglar efter Ronja.
Särskilt bordercollien som jag hade bloggat om tidigare, han våldjuckar på min ben..haha
Ser verkligen inte fram emot tikskydd.. ta på och av flera gånger per dag.. Måste lämna in min klippmaskin för tusan för mina hundar blir ju så håriga som golvmopp snart! Måste även träna lite med dom i lydnad, putsa lite med Bubbel (han e så duktig redan men haft uppehåll länge) och så ja lära Ronja lite, men hon har blivit så mycket bättre sen hon kom hit, snart har det gått 2 år vi haft henne. Skrattar när jag tänker tillbaka, hon bara smet hela tiden, vi har inte inhägnad hemma, vill gärna undvika att ha nät runtom.. bara vid stora vägen.  ja, och hon gjorde precis som hon själv ville.. den korkade men samt så oskyldig.. söta Ronja..

nu e Aimee sur.. det får räcka..

kram på er!








Sofia
2009-08-22 @ 23:31:52
URL: http://bombo.blogg.se/

haha ang Ronja! vad fort tiden har gått, att ni har haft henne länge nu! ja mycket GOOD att du gillar ÖRebro ;)

Noork
2009-08-27 @ 11:06:38

rolig du uppdaterat bloggen :). Alltid rolig läsa vad ni gör och sånt ;). Jag är inte bättre själv alls..:D. Låter ni hade det jätte mysig med familj o sånt. Äntligen ses vi snart igen ;). krampuss

sess
2009-08-28 @ 23:10:17
URL: http://splukendya.blogg.se/

ja det blir det, läängtar!! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0